2025 rendkívül izgalmas év a videojátékok világában: számos eltérő stílusú, minőségi cím jelent meg, amelyek közül egyik sem emelkedik ki egyértelmű esélyesként az év játéka díjra. Ez egyedülálló helyzetet teremt, ahol a közönség és a zsűri véleménye is jobban megoszlik, mint korábban.
Sokan csalódottak a GTA 6 elhalasztása miatt, de ennek köszönhetően más játékoknak is lehetőségük van reflektorfénybe kerülni. Felmerül a kérdés, vajon mely játékok lesznek képesek kiemelkedni egy ennyire zsúfolt mezőnyből, és hogy a nagy elvárásokat támasztó közösség miként fogadja a különböző stílusokat, például a különösen nehéz vagy váratlan kihívásokat tartogató címeket.
A videó részletesen bemutatja az év főbb játékait, mint például a Kingdom Come: Deliverance 2, Monster Hunter Wilds, Split Fiction, Assassin’s Creed Shadows, Blueprints, Clare Obscure Expedition 33, Death Stranding 2, Donkey Kong Bonanza vagy Hollow Knight: Silk Song. Egyes játékokat már a megjelenésük előtt is favorizáltak, míg mások igazi meglepetésként robbantak be a köztudatba.
Kiemelt téma a nehézségi szint és a játékosok elvárásainak változása, valamint az, hogy napjainkban már nemcsak a nagy AAA címek, de az indie fejlesztők is esélyesek lehetnek a legnagyobb díjakra. A felvetett kérdések között szerepel, vajon mennyire számítanak az egyéni preferenciák vagy a mainstream elismerés, és hogy mennyire képesek kitörni a sémákból a díjátadókon esélyes alkotások.