A videó a játékfejlesztői karrierút különböző lehetőségeit járja körül, megvizsgálva a nagyobb, AAA kategóriás stúdiókhoz vezető akadémikus irányt, a kisebb, úgynevezett double-A stúdiók által kínált alternatívákat, valamint az indie fejlesztés kihívásait és lehetőségeit.
A szerző személyes élményein keresztül mutatja be az utat a független játékfejlesztés világába, részletesen kitérve a közösségépítésre, a finanszírozásra és az indie prototípusokra. Felveti, hogy mennyire fontos, hogy valaki ‘igazi’ játékfejlesztőnek érezze magát, és beszél az ezzel járó önbizalomhiányról is.
Egy érdekes esettanulmányként a videó bemutatja a CCP Games nevű izlandi játékstúdió történetét, akik az EVE Online nevű MMO-játékukról híresek. Az iroda meglátogatásával élményszerű betekintést kapunk abba, milyen a stúdió különleges légköre és milyen fontos pillanatok formálták a cég történetét a kezdetektől a nemzetközi sikerekig és az üzleti kihívásokig.
A történet során felmerülnek olyan kérdések, mint a szakmai stabilitás és kiszámíthatóság, az alkotói szabadság, a közösségi vagy befektetői finanszírozás dilemmái, illetve a játékfejlesztői identitás keresése.