A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 45 perc

Hogyan süllyedt el a Skate sorozat az EA döntései miatt

A Skate sorozat története új irányt adott a gördeszkás játékoknak, de végül vállalati döntések árnyékában tűnt el. A videó feltérképezi, hol hibázhattak a fejlesztők és a kiadó, miközben feleleveníti a sorozat legemlékezetesebb pillanatait.

Egy lelkes nosztalgiázáson és komoly kritikán keresztül mutatja be a videó a Skate sorozat pályafutását, kiemelve, hogyan sikerült a szériának felfrissítenie a gördeszkás videojátékok műfaját. Az alkotó bemutatja az egyes részek egyéni karakterét, az első rész realisztikus játékmechanikáitól kezdve egészen a harmadik rész egyre könnyedebb, lazább hangulatáig.

Az elemzés arra is rávilágít, hogy a korábbi árkádos Tony Hawk-játékok kifáradása teret adott a Skate, mint realisztikusabb alternatíva megjelenésének. Az autentikus gördeszkás kultúra és a szubkultúra humora is hangsúlyosan jelen van, amelyet a fejlesztők számtalan apró részlettel idéztek meg.

Külön kitér a videó a játékok nehézségi szintjére, a látványvilág erényeire és hibáira, valamint azokra a kihívásokra, amelyekkel a rajongók szembesültek egy-egy frusztráló misszió vagy mechanika révén. A sorozat változásait és újdonságait – például a hall of meat játékmódot, a város újratervezését vagy a saját deszkamárka alapításának lehetőségét – is részletesen tárgyalja.

A készítő fontos témaként emeli ki az EA vállalati döntéseinek hosszú távú hatását a franchise-ra: milyen okok vezettek oda, hogy a Skate széria leállt, és hogyan tükrözi ez a folyamat a játékipar fejlődésének árnyoldalait. Kérdéseket vet fel arról, mit jelent egy klasszikus sorozat „halála”, és elég-e a márka, vagy inkább a stílus és élmény a döntő.