Egy lelkes nosztalgiázáson és komoly kritikán keresztül mutatja be a videó a Skate sorozat pályafutását, kiemelve, hogyan sikerült a szériának felfrissítenie a gördeszkás videojátékok műfaját. Az alkotó bemutatja az egyes részek egyéni karakterét, az első rész realisztikus játékmechanikáitól kezdve egészen a harmadik rész egyre könnyedebb, lazább hangulatáig.
Az elemzés arra is rávilágít, hogy a korábbi árkádos Tony Hawk-játékok kifáradása teret adott a Skate, mint realisztikusabb alternatíva megjelenésének. Az autentikus gördeszkás kultúra és a szubkultúra humora is hangsúlyosan jelen van, amelyet a fejlesztők számtalan apró részlettel idéztek meg.
Külön kitér a videó a játékok nehézségi szintjére, a látványvilág erényeire és hibáira, valamint azokra a kihívásokra, amelyekkel a rajongók szembesültek egy-egy frusztráló misszió vagy mechanika révén. A sorozat változásait és újdonságait – például a hall of meat játékmódot, a város újratervezését vagy a saját deszkamárka alapításának lehetőségét – is részletesen tárgyalja.
A készítő fontos témaként emeli ki az EA vállalati döntéseinek hosszú távú hatását a franchise-ra: milyen okok vezettek oda, hogy a Skate széria leállt, és hogyan tükrözi ez a folyamat a játékipar fejlődésének árnyoldalait. Kérdéseket vet fel arról, mit jelent egy klasszikus sorozat „halála”, és elég-e a márka, vagy inkább a stílus és élmény a döntő.