A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 15 perc

Hogyan készíthetsz retro játékokat a Pico8 és más game engine-ek segítségével

Egy egyetemi kurzus tapasztalatain keresztül ismerhetjük meg a Pico8 és hasonló retro játék engine-ek világát, és betekintést kapunk az egyszerű játékfejlesztés kulisszatitkaiba.

A videó egy egyetemi tanfolyam tapasztalatain keresztül mutatja be, hogyan lehet egyszerű 8 bites, retro stílusú játékokat készíteni különféle, kevésbé ismert game engine-ekkel, például a Bitsy, Twine, Puzzle Script és a Pico8 segítségével. Kiemelt szerepet kap a Pico8, amelyet a Celeste arcade verziójának elkészítéséhez is használtak.

Az alkotó különböző klasszikus játékok, mint a Flappy Bird és a Lunar Lander újraalkotásán keresztül mutatja be a programozás és játékkészítés alapjait. Alapvető programozási feladatokon túl kreatív csavarokat is hozzáad – például egzisztencialista témát visz a Flappy Bird utánzatába, kérdéseket vetve fel a játékos karakter céljáról és identitásáról.

Egyedi ötleteket és személyes élményeket oszt meg a játékmenet fejlesztése, a tesztelési folyamatok, valamint a játékmechanikák tervezése kapcsán. Az egyszerű mechanikákat, például színváltó platformokat vagy egyedi pontszám-kijelzőket, komolyabb tervezési és kódolási kihívások követik.

Fókuszba kerül a közösségi élmény, a közös alkotás ösztönző ereje, illetve a játékfejlesztés során felmerülő dilemmák is, például az ötletelés és megvalósítás közötti egyensúly, vagy a nehézségi szint objektív megítélése.