Pixel Cherry Ninja heti összefoglalójában az FPGA és retro gaming világának újdonságairól olvashatunk. A technológia köré épülő közösség egyre több új eszközzel bővül, mint például a Reflex Prism digitális–analóg átalakítóval és az Analog 3D konzollal. A fejlesztői munka is folyamatos: új chipek implementálása, rendszerfrissítések és a PlayStation Core-nál tapasztalható teljesítménynövekedések mind izgalmas témákat hoznak fel.
A hardverek mellett a szoftveres oldalon is pörög az élet; a közösség alkotta támogatói útmutatóktól kezdve az egyedi firmware- és címkefrissítésekig számos érdekesség kerül terítékre. Felvetődik például, hogyan lehet minimális szerelést igénylő, szinte bárki által végrehajtható módosításokat végezni az Everdrive flash cartokon.
Retró játékportok, fordítások és közösségi projektek is a hírek között szerepelnek: a Splatterworld angolra fordítása, Dreamcastra portolt Nintendo 64 játékok, a Timesplitters Rewind és Unreal Tournament 2004 új életre keltése modern rendszereken. A közösségi összefogásnak köszönhetően ritka prototípusok és klasszikusok is visszatérnek vagy megújulnak.
További témák: új hardverek bejelentései, mint például a 8BitDo új Bluetooth kontrollerének érkezése, valamint annak boncolgatása, hogyan reagálnak a nagy fejlesztők a rajongói projektekre. Kérdésként merül fel, mennyire támogatott vagy vitatott egy-egy alkotás életben tartása, és mennyiben segíthetik elő a közösségi fejlesztések a retro játékélményt napjainkban.










