A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 134 perc

Hell is Us: Merész játékkészítés a megszokott sémákon túl

Egyedülálló betekintés az ambiciózus Hell is Us fejlesztésébe: innováció, kompromisszumok és felfedezés a játékos kézenfogása nélkül.

A beszélgetés középpontjában a Hell is Us című videojáték fejlesztőjével, Jean-Jacques Bellet-vel készített interjú áll, amelyben betekintést kapunk egy közepes költségvetésű, de ambiciózus csapat mindennapjaiba és alkotói filozófiájába. A stúdió felemelkedése, a kreatív döntéshozatal szabadsága, valamint az indie és AAA fejlesztési skálák közötti különbségek megvilágítása is fókuszba kerül.

Érdekes kérdések merülnek fel arról, hogy lehetséges-e napjainkban merészebb, kevésbé „kézen fogó” pályatervezést nagyobb költségvetésből készíteni, és hogyan reagál minderre a játékosközösség. Szó esik a játékosok felfedezési élményének megteremtéséről, a hagyományos térképek, menürendszerek nélkülözéséről, illetve arról, mennyiben ütköznek ezek a megközelítések nagy kiadói elvárásokkal.

A beszélgetők kitérnek arra is, milyen nehéz olyan kiadási dátumot találni, ahol egy közepes költségvetésű játék nem ütközik egy sokkal nagyobb sikerrel – mint ahogyan a Hell is Us is egy időben jelent meg a Hollow Knight: Silksonggal, ami kihívás elé állította a csapatot. Ez kiváló apropó arra, hogy szó essen a piac telítettségéről és az indie-játékokat érő hatásokról is.

A műsor további részében több friss játék (pl. Kronos, Hollow Knight: Silksong, Vampire: The Masquerade – Bloodlines) és iparági trendek kerülnek terítékre: nehézségi fokozat, játékos-elvárások, kiadók és fejlesztők közti bizalmi kérdések. Felmerül, miként őrizhető meg a fejlesztői jóindulat (goodwill), és hogy ez elsősorban inkább a kisebb stúdióknál van-e jelen a mai piacon.

Végül a műsor vendégei – Lucy, Ralph és Jake – saját tapasztalataikat is megosztják: játékélményekről, filmes és sorozatos ajánlásokról, valamint a szomorú videojáték-végekről szóló hallgatói kérdésre is válaszolnak. A beszélgetés élénk, személyes és aktuális példákkal teli, számos izgalmas iparági párhuzamot és problémakört vet fel.