A Friends Per Second podcast legfrissebb adásában három jól ismert videojáték-szakértő beszélget, az egyikük vendégként tér vissza a műsorba. Az epizód központi témája az Xbox multiplatform stratégiájának jövője, különösen az, hogy az Xbox játékok megjelennek más platformokon, mint a PlayStation vagy a PC, és mit jelent ez a versenyhelyzet, az innováció, illetve a videojátékos közösségek számára.
A beszélgetők részletesen elemzik az új, Windows-alapú hordozható konzolokat, mint az Asus ROG Ally, különös figyelemmel az Xbox és partnergyártók közötti együttműködésekre. Felmerülnek kérdések a Windows OS előnyeiről, a Steam Deckhez viszonyított helyzetéről, a felhasználói élményről és a várható árakról is – mindezek kapcsán arról is szó esik, mennyire változik meg az Xbox hardveres identitása, ha kizárólag szoftveralapú platformmá alakul.
Részletes beszámolók hangzanak el a Gamescom kiállításról: hands-on élmények, első benyomások olyan újdonsült játékokról, mint a Resident Evil Re:cut, Cinder City, Outer Worlds 2, Exoborn, Planet of Lana 2 vagy a Phantom Blade Zero. A vendégek a demók, előzetesek és tesztelési élmények alapján beszélgetnek a játékmechanikákról, a fejlesztőcsapatok hozzáállásáról, illetve arról, hogyan reagál a közönség egy-egy új címre.
A podcasterek nem kerülik ki a remake-ek témáját sem: külön szegmens foglalkozik a Metal Gear Solid 3: Delta – Unreal Engine 5 Editionnal. A beszélgetők saját élményeik mellett kritikus nézőpontból értékelik, mennyire kínál újat vagy mennyire marad „biztonsági játék” az új változat – felvetve azt a kérdést is, hogy egy ilyen ikonikus játékot érdemes-e egyáltalán újraalkotni.
Az adás végén röviden kitérnek olyan egyéb játékokra, mint a Mafia: The Old Country, Sword of the Sea vagy Altars, valamint egy kis kitekintést is kapunk más szórakoztatóipari élményekről, például a Tarantino-filmekről, vagy a Tokyo Drift kritikájáról is.