A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 17 perc

Furcsa gaming események októberben: viták, gazdasági sokkok és kreatív játékosok

Október 2025 számos meghökkentő és szokatlan eseményt hozott a videojáték világában: műfaji viták, gazdasági megrázkódtatások és különleges játékos-akciók egyaránt színesítették a hónapot.

Október 2025-ben a videojáték-ipar ismét érdekes és furcsa történetekkel gazdagodott. Egy neves fejlesztő, Okamato komoly vitát váltott ki azzal, hogy bírálta a Palworld sikereit, és felvetette a kérdést: meddig tart a szellemi tulajdon védelme, és mikor válik egy műfaj közösségi tulajdonná?

Az események sorában egy Famitsu szerkesztő munkájából ihletet merítve egy játék inspirációjára hegyet mászott, miközben egészen másként tálalta ezt a hazai és nyugati sajtó. Emellett az AI-val újragondolt Skyrim különféle műfajai is megmozgatták a közösség fantáziáját, ötleteket adva arra, hogyan lehetne akár teljesen más stílusban életre kelteni ismert címeket.

Gazdasági érdekességekből sem volt hiány: a Counter Strike 2 skinpiaca példátlan összeomláson ment keresztül, egy Old School Runescape játékos pedig egyszemélyes művészeti performance-á, sőt piaci manipulációvá változtatta a hal-donációs akcióját. Ezek a történések újra rávilágítanak arra, hogy a digitális javak és a gazdaság milyen különleges módokon működhetnek.

Technológiai szempontból felmerült a kérdés, vajon miért lehet egy jelentős játékgép – jelen esetben a ROG Xbox Ally – jobban optimalizált Linux alatt, mint Windows-on, ezzel újra felvetve a nyílt forráskód és a nagyvállalati fejlesztések közötti vitát.

A piac eladásai is szolgáltak meglepetésekkel: a PlayStation 5 váratlanul megelőzte a Switch 2-t egy olyan időszakban, amikor az árak is emelkedtek, és a Steamre érkező játékok többsége az induló költségeket sem tudta visszahozni – felvetve a túlzott kínálat és a valódi siker kérdését.

Végül játékbeli stílusháborúk is kitörtek, amikor a Battlefield 6 játékosai fellázadtak egy merész, rajzfilmes bőr megjelenése ellen, rámutatva arra, mennyire kényes kérdés lehet a műfaj és a közösség elvárásainak egyensúlya, miközben egyes cégek ismert IP-kre, köztük Beavis and Butt-head figurákra vagy Peter Griffinre építve próbálják monetizálni játékaikat.