A fejlesztő betekintést enged saját készítésű, Homegrown nevű, casual farm játékának legújabb bővítésébe, ahol ezúttal a fák kerülnek a középpontba. A folyamat a kezdeti tervezéstől indul, mely során Trellóban bontja le a feladatokat, majd bemutatja az új funkció lépéseit.
A fejlesztés során külön figyelmet kap a fakivágás, a fák pozitív hatása a farmra, valamint a saját fák ültetésének és növekedésének lehetősége. A részletes programozási példákból kiderül, milyen új komponenseket és eszközöket hoz létre, például a fa- és eszközrendszer kezelését, illetve a vágóeszközök fejlesztését és az ikonok szerkesztését.
Technikai újításként színvonalas animációk és vizuális effektek készülnek: a fák kidöntésének mozgása, levelek hullása, valamint a hanghatások rétegzése és szerkesztése. Emellett szó esik a saját ikongenerátoráról, a játékban alkalmazott modellekről és arról, hogyan lehet a különböző eszközök (például a fejsze vagy a gereblye) fejlesztésével bővíteni a játékélményt.
Megjelenik a játék gazdasági oldala is: a leterített fákból különböző típusú fadarabokat lehet begyűjteni, ezek értékesítésére külön bolt is épül. Az egyes fák eltérő mennyiségű és típusú faanyagot adnak, hasznosságuk pedig attól is függ, mennyi növényi hulladékot termelnek, ami elengedhetetlen a komposztáláshoz és így a növények erősítéséhez.
Felvetődnek játékmeneti egyensúlyi kérdések: például hogyan célszerű a fák kivágása helyett inkább megtartani őket a farmon, milyen előnyök származhatnak ebből, és hogyan ösztönözhető a játékos, hogy dönthessen ezek között. A gereblye fejlesztésével az anyaggyűjtés is hatékonyabbá válik, segítve a farm növekedését és az abban rejlő kihívások leküzdését.