A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 17 perc

Eltemetett metroidvania élmény a GBA-n: a Scourge Hive különleges kihívásai

Egy elfeledett kézikonzolos metroidvania, ahol a fertőzés és az izometrikus nézet új szintre emeli a túlélés kihívását.

A Scourge Hive, egy kevéssé ismert GBA játék, érdekes metroidvania világot és egyedi, izometrikus nézetet kínál. A játékos egy kutatóállomáson landoló fejvadász, Janosa Arma bőrébe bújik, ahol mindenkit elborít egy veszélyes idegen parazita. A történet nem bonyolult, de a világ atmoszférája, a fenyegető fertőzés és a folyton ketyegő időmérő sötét, nyomasztó hangulatot teremt.

Nem csupán a felfedezés van a központban: a túléléshez a fertőzést kell legyőzni, miközben időre kell eljutni a dekontamináló állomásokig – ez a mechanika különös feszültséget ad a játékmenetnek. Az izometrikus nézet ritkaság a műfajban, amitől az irányítás szokatlan és néha nehézkes. Mindezt tovább színezi, hogy harc közben különböző fegyverek között kell váltogatni, mert az egyes ellenfelekre eltérő fegyverek hatásosak.

A pályák klasszikus metroidvania stílusban, összekapcsolt zónákból állnak, tele elzárt ajtókkal és kulcskártyákkal. A visszajárás sok fejtörést okozhat, de aki figyel a térképre, megtalálhatja a kiutat. Boss harcok, kiváló pixel art és változatos zenei hangulat emelik ki a játékot.

Vannak azonban negatívumok: többen panaszkodnak a kamera miatt, az izometrikus platforming nehézkessége és a fegyverváltás gyorsaságának hiánya miatt. A fertőzésidőzítő egyszerre izgalmas és stresszes, főleg hosszabb rejtvényeknél vagy gyakori visszajárásnál. A különböző Dusty Game Society tagok véleménye is megoszlik – egyesek kihívásként élvezik a sajátos mechanikákat, míg másokat a nehézkesség hamar eltántorít.

A Scourge Hive-t végül a gyönyörű pixelgrafika, a vibráló zene és a kihívásokban gazdag felfedezés élménye teszi unikális metroidvania élménnyé, de a különleges nézet és az időnyomás mindenképpen megosztja a közönséget.