A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 12 perc

Elden Ring Switch 2 verzió első benyomások: szép grafika, de teljesítménybeli akadályok

Felix röviden bemutatja a Gamescomon kipróbált Elden Ring Switch 2 verzióját, ahol az impresszív grafika ellenére komoly teljesítménybeli problémákkal szembesült.

Alex és Felix a Nintendo Life-tól megosztják benyomásaikat a Gamescomon kipróbált Elden Ring Switch 2 változatáról. Felix rövid ideig játszhatott a játékkal, és már a kezdeteknél érdekes tapasztalatokat szerzett a karakterválasztás és az első nagy főellenség révén.

Az első benyomások szerint a grafika kifejezetten dicséretre méltó, bár nem éri el a PlayStation verzió szintjét. Azonban hamar kiderül, hogy teljesítménybeli problémák jelentkeznek: zárt terekben az élmény kellemes, de amint kilépünk a nyílt világba, jelentősen visszaesik a képkockaszám, néha 15–20 FPS-re is. Különösen az erdős részeken és az ellenséges bázis körüli területeken volt ez érzékelhető.

Felmerül a kérdés, hogy a Switch 2 mennyire alkalmas nagyszabású, nyílt világú, AAA címek futtatására — főleg, ha már a demóverzióban is komolyabb kompromisszumokra kényszerül a rendszer. Szóba kerül az is, hogy a mainstream indie játékok jól teljesítenek (például Hades 2, amely akár 120 FPS-sel is fut), de a komolyabb grafikai igényű címeknél már problémák adódhatnak.

Felix és Alex végig azt próbálják kideríteni, vajon sikerül-e a fejlesztőknek a megjelenésig javítani a teljesítményproblémákon, és hogy milyen kompromisszumokat kell kötni, ha a hordozhatóság mellett jó játékélményt is szeretnének nyújtani a készítők. Egyes kérdések — például az, hogy mennyire lesz stabil a végső verzió, vagy mikor várható a pontos megjelenés — továbbra is nyitva maradnak.