A Switch 2-re készülő Elden Ring demójáról szóló beszámoló egy fejlesztés alatti verzió technikai aspektusait járja körül. Az első tesztek alapján a játék elején látványos teljesítményproblémák, köztük jelentős képfrissítési ingadozások voltak tapasztalhatók, néhol akár 22 képkocka/másodpercre is visszaesett az érték. Ez különösen a bevezető területeken volt érezhető, viszont a nyitott világban a vizuális megjelenítés részletessége meglepően erősnek tűnt, ennél jobb stabilitás mellett.
A játéktér hangulata ezúttal is magával ragadó; modern részletességgel jelennek meg az árnyékok, fények és a környezeti elemek, miközben a fejlesztők folyamatosan keresik az optimális egyensúlyt a teljesítmény és vizuális élmény között. Az is felmerül, vajon a jövőben bekerül-e valamilyen teljesítmény-fokozó vagy grafikai beállítás a Switch 2 portba, hiszen a konkurens címeknél már találkozhattunk ilyen lehetőségekkel.
Különös figyelem övezi a fejlesztőcsapat és a partnercég munkájának eredményességét is, mivel a játék még korai szakaszban van, és a rajongók aggódnak: sikerül-e finomhangolni a motor problémáit a megjelenésig, vagy kompromisszumokat kell kötni a játszhatóság oltárán. Megosztó tapasztalatok születtek más hardvereken megjelent portokról is, ezért aktuális a kérdés: mennyit veszít vagy nyer az Elden Ring a Switch 2-n?
A közösség szemében nagy a várakozás, de a visszajelzésekből az is kitűnik, hogy a játék többi platformon tapasztalt sikeréhez méltó minőséget remélnek a Nintendo újdonságától is. Vajon sikerül-e az optimalizálás, és a Switch 2 játékosai is átélhetik-e majd a világ egyik legelismertebb akció-RPG-jének teljes élményét?