A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 20 perc

Ein Odin 3: A kézikonzolok új generációja és a „rákformájú” dizájn trendje

Az Ein Odin 3 új, kompakt kialakításával és erős Snapdragon 8 Elite processzorával a kézikonzolok fejlődésének következő lépcsőfokát képviseli, miközben érdekes kérdések merülnek fel a dizájntrendekről és a kompatibilitásról.

Az állatvilág evolúciójából ismert konvergencia jelenségére hívja fel a figyelmet a videó, és párhuzamot von a kézikonzolok formai fejlődésével. Számos gyártó termékei végül hasonló, lekerekített sarkú, kompakt téglalap alakot vesznek fel, ahogy például a rákok testfelépítése is egymástól függetlenül, de nagyon hasonlóvá válik a természetben.

A friss Ein Odin 3 kézikonzol bemutatása során terítékre kerül a dizájn változása, amely egyre inkább közelít vetélytársai – például a Retroid Pocket sorozat és az Ino Conquer Pocket Fit – formavilágához. Felmerül a kérdés: vajon minden új kézikonzol előbb-utóbb ugyanebbe a „rákformájú” irányba fog tartani?

A hardverek tekintetében kiemelik a Snapdragon 8 Elite chip szerepét, amely jelenleg az egyik legmodernebb beépített processzor a hasonló típusú eszközökben. Emellett különféle memória- és tárhelyopciókról, OLED kijelzőről, gyors töltésről, valamint az Android 15-ös operációs rendszerről esik szó.

A vezérlők és gombok elhelyezésének, valamint a kényelmes fogásnak is kitüntetett szerep jut. Az összehasonlítások során reflektálnak arra, hogy bár az Odin 3 sok tekintetben hasonlít a Retroid Pocket 5-höz, egyedi részletek is megmaradtak a formatervezésben és az ergonómiában.

Egy szponzorált szegmensben a UG Green márka töltő- és powerbank termékei is előkerülnek, melyek praktikus megoldásokat kínálnak a mobil eszközök töltésére.

A csúcsteljesítmény részletezésekor szóba kerül a PC-s és konzolos játékok emulációja, a különféle szoftveres kompatibilitási kérdések, a grafikai meghajtók támogatottsága, illetve a ventilátor zajszintje és az akkumulátor élettartama is.

A bemutató, anélkül hogy konkrét végkövetkeztetéseket vonna le, folyamatosan izgalmas kérdéseket vet fel: vajon az új generációs chipek képesek lesznek minden korábbi szoftverrel és játékkal zökkenőmentesen működni? Tényleg az egységes „rákformájú” dizájn a handheldek evolúciójának állomása?