A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 18 perc

Egy indie fejlesztő „Homegrown” kalandjai: játékfejlesztés a tervezéstől a valós elemekig

Egy indie játékfejlesztő betekintést nyújt abba, hogyan halad előre egy egész héten át saját farmjátékának fejlesztésében, a tervezéstől a modellezésen és grafikai kihívásokon át a közösségi visszajelzésekig.

Egy független fejlesztő bemutatja, milyen kihívásokkal és feladatokkal telik egy heti munkája a saját készítésű „Homegrown” nevű, laza farmolós játékán. A hét során különféle teendők váltják egymást: új gyümölcsfák mechanikájának megalkotása, grafikai fejlesztések, modellek készítése és játékbeli finomhangolások.

Az alkotó részletesen mesél arról, hogyan áll neki az almafák növekedési folyamatának, és milyen különböző gondozási mechanikákat kell ezekhez kitalálnia – ilyen például a metszés, amely egyedi változatosságot jelent a többi növényhez képest. Az ötleteket gyakran próbálja ki gyors, helyettesítő modellekkel, mielőtt azokat valódi játékelemekké alakítja.

A grafikai részletek – például a házmodell vagy a játék hangulata – fejlesztéséhez külső inspirációkat is használ, például Blender programot vagy ChatGPT-t arra, hogy színpalettákat és formákat próbálgasson. A színek és a világítás beállítása során számos technikai problémával találja szembe magát, amelyeket különböző eszközök és megközelítések segítségével próbál leküzdeni, miközben folyamatosan várja a közösség visszajelzéseit is.

Mindezek mellett szó esik marketing előkészületekről, borítótervezésről, a Steam oldal kialakításáról, sőt, a fejlesztő saját mindennapjai – például futás, balkon kertészkedés – is bepillantást nyernek a videóban. A heti fejlemények sokszínűsége és a kreatív, problémamegoldó gondolkodás áll a beszámoló középpontjában.