A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 17 perc

Egy hónap farmjáték-fejlesztés: zöldségverseny és új UI-megoldások útján

A videóban egy független fejlesztő mutatja be, milyen változatos programozási és grafikai kihívásokkal találkozott farmjátéka legújabb funkcióinak elkészítése közben.

Ebben a fejlesztői videóban betekintést kapunk egy saját játékmotorral készülő, otthonos és könnyed farmjátékon folyó programozási munkába. A szerző elmeséli, milyen új funkciókat valósított meg az elmúlt hónap során, kiemelten foglalkozva a településen megrendezett zöldségverseny megalkotásával. Az esemény mind a játékos terményeinek minőségi rendszerére, mind a vizuális és animációs elemek fejlesztésére hatással volt.

Szó esik a felhasználói felület kényelmesebbé tételéről, mint például a UI beállítások azonnali betöltéséről és a háttér elhomályosításáról. Ezek a fejlesztések nemcsak gyorsítják a munkát, hanem közvetlenül javítják a játékos élményt is. A játék minőségi rendszerében például a zöldségek kalibrált egészségi állapottól függően normál, jó vagy prémium minőségűek lesznek – és csak a legritkább, prémium zöldségek vehetnek részt a versenyen, ahol izgalmas díjak várnak rájuk.

Bepillantást kapunk arról is, hogyan készült el a felhasználói felület művészeti része: egyedi banner, érem ikonok és különféle vizuális elemek. Emellett szóba kerül néhány programozási trükk, például az animációs sorozatok időzítése vagy a színátmenetes súlyjelzés megvalósítása, amely segít eligazodni a zöldségek versenyre való alkalmasságában.

A videó kitér továbbá a gyűjthető érmek rendszerére és annak hatására a játék gazdasági elemeiben. Izgalmas kérdésként merül fel, hogy a jövőben milyen további mechanikák köthetők a megszerzett érmékhez, és hogyan lehetne a játékosokat még aktívabban bevonni a versenyek világába. Végül a fejlesztő egy személyes hobbijáról is beszámol: hogyan alkot egyszerű, 8 bites számítógépet videó alapján, ami szintén inspirációt jelent a játékkészítés során.