A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 7 perc

Castlemancer: A főmenü tervezésének kihívásai és inspirációi egy indie játék fejlesztése során

A Castlemancer indie játék főmenüjének kialakítása során felmerülő váratlan kihívások, inspirációk és fejlesztői gondolatok kerülnek bemutatásra anélkül, hogy lelepleznék a végső megoldást.

A menükészítés elsőre triviális feladatnak tűnhet játékfejlesztés során, azonban a Castlemancer nevű indie játék főmenüjének létrehozása során számos váratlan bonyodalom és frusztráció merült fel. Rögtön szembetűnik, mennyire fontos a főmenü mint a játék első benyomása, és mennyire könnyű elveszni a részletek optimalizálásában.

Különböző játékok, mint például a Hearthstone, a Stardew Valley, a Nine Kings, a Halo és a Detroit: Become Human főmenüi inspiráló példaként jelennek meg, amelyekből ötleteket lehet meríteni a hangulat és a felhasználói élmény kialakításához. Felmerül a kérdés, hogyan lehet a karakterválasztást átláthatóbbá és élvezetesebbé tenni, például egy karusszel megoldás vagy különleges frakciószínezések bevezetésével.

Bemutatásra kerülnek az egyes frakciók és azok varázslói, miközben a fejlesztő őszintén mesél a fejlesztés során fellépő folyamatos újratervezésekről, kompromisszumokról és menedzsmentbeli kihívásokról. A fejlesztés menetét tovább nehezíti, hogy minden részlet végső formája akár többször is változhat, ahogy a játék formálódik.

A nézőket megszólítva közös gondolkodásra, vélemény-megosztásra, ötletelésre hívja a videó – legyen szó a főmenü megjelenéséről, az információ-architektúrájáról vagy új fejlesztési irányokról.