A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 47 perc

Bubble Bobble újrakiadása és az Amiga-rajongók világa

Az epizódban a klasszikus Bubble Bobble Commodore 64-re született újrakiadásától kezdve a brit retro játékpiacokon és Amiga találkozókon át, a digitális múlt megmentéséig számos retro témát járnak körül a műsorvezetők.

A hetente jelentkező Retro Hour Podcast legfrissebb epizódja olyan témákkal indít, mint a Bubble Bobble felújított változata Commodore 64-re, illetve egy rövid életű, de most új techdemóval bővített retro konzol, az NEC Super Graphics izgalmas múltja. Az adás a klasszikus arcade-játékok újragondolásának részleteivel, ezek jelentőségével, és a Commodore 64-hez való modernizált port technikai érdekességeivel is foglalkozik.

A műsor ezt követően a hazai és nemzetközi retro események friss híreivel folytatódik: kiemelt figyelmet kap az Egyesült Királyság egyik legnagyobb retro játékpiaca Londonban, valamint az Amiga-rajongók számára szervezett Kickstart Expo, amely Derby városába költözik. Az Omega 40 nevű németországi Amiga találkozóra is kitérnek, ahol az iparág meghatározó fejlesztőivel készül élő interjú, és betekintést nyújtanak a játékfejlesztő demoscene eredetébe.

A podcast tematikája fókuszál a digitális múlt megőrzésének fontosságára is: a Cambridge Egyetem kezdeményezésével próbálják megmenteni a közönség régi floppy lemezein található adatokat, családi archívumokat és akár eddig ismeretlen kutatási anyagokat. A beszélgetésben érdekességként szerepelnek olyan retro hardverek, mint a Sega Saturn – amelyhez friss emulátor jelent meg –, valamint körbejárják a horror/metroidvania műfaj mai és klasszikus példáit is, például a Vampires Veil vagy a Fear Effect közelgő megjelenéseit.

Külön figyelmet fordítanak a minőségi könyvek világára: bemutatják a Bitmap Books kiadásában megjelent, 50 indie játékot feldolgozó impozáns gyűjteményt, amely az indie fejlesztések hatására és jelentőségére irányítja a figyelmet. A beszélgetések visszatérnek a közösségi élményekre és a retro közeg összetartó erejére, miközben számos érdekes technológiai és kulturális kérdést vetnek fel a videójáték-örökség ápolásával kapcsolatban.