A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 18 perc

Belső ritmusérzék fejlesztése metronóm nélkül és a zenei hagyományok szerepe a jazzoktatásban

Alternatív módszerek belső ritmusérzékünk fejlesztésére metronóm nélkül, zenepedagógiai kérdések és a zenei élmények földrajzi jelentősége is terítékre kerül ebben a sokrétű beszélgetésben.

Az önmagában gyakran használt metronóm helyett is léteznek alternatívák a belső ritmusérzék fejlesztésére. Az angol nyelv sajátos ritmikája és a hangos számolás egyaránt lehetőséget biztosít arra, hogy a gyakorlás során a zenész a beszéd természetes ritmusát használja fel, ezzel gazdagítva saját tempóérzékét.

A videó betekintést nyújt különböző gyakorlási technikákba, amelyek során az agy nyelvi feldolgozó részeit és a zeneiséget ötvözik. Felveti a kérdést, hogyan lehet egyszerre zenélni és tudatosan számolni, miként lehet különválasztani a mozgást és a beszédet, illetve ezek hogyan segíthetik a fejlettebb ritmusérzéket.

Továbbá szóba kerül a jazzoktatás nemzetközi helyzete és összefonódása New York hagyományaival, valamint a földrajzi közeg és a helyszíni élmények hatása egyes zenei stílusok – mint például Bach zenéje vagy a jazz – befogadására és átadására.

A beszélgetés kiterjed a dobfelszerelés fejlődéstörténetére, különös tekintettel a duplalábdob jazzben és heavy metalban betöltött szerepére is, emellett bemutat néhány speciális effektes pedált és hangszerbeállítást is. Az iparági változások, mint például a Finale kottaszerkesztő megszűnése és alternatívák megjelenése is szóba kerülnek, végül szó esik zenei fesztivál- és koncertélményekről, valamint a független tartalomgyártók világáról is.