Az 1996-os Resident Evil játék egyedi játékmenetbeli kiegyensúlyozatlanságát vizsgálja a videó, kiemelve, hogy a két főhős – Jill és Chris – mennyire eltérő élményt nyújt a játék.
Felvetődik, hogy Jill miért számít kényelmesebb választásnak: több tárhely, egyszerűbb kulcskezelés, előnyösebb fegyverek és gyakran segítő társak állnak a rendelkezésére. Eközben Chris jóval kevesebb fegyverrel és hellyel gazdálkodhat, és nehezebb út vár rá, ám több életerővel rendelkezik.
Részletesen elemzi, hogy az eredeti játék dizájnja talán egy rejtett nehézségi szintként szolgálhatott, de ezt sosem kommunikálták egyértelműen a játékosok felé. Az is szóba kerül, hogy a későbbi játékokban miért alakult ki jobb balansz a játszható karakterek között.
Áttekintést nyújt a Director’s Cut és remake kiadások változtatásairól is, például a nehézségi szintek bevezetéséről és az egyensúly átalakításáról. Egyúttal érdekes kérdéseket vet fel: vajon ez a játéktervezési döntéssorozat tudatos filozófiát tükrözött, vagy csupán véletlenek eredménye?









