A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 21 perc

Az AAA kiadók és a single player játékok jövője

Az AAA videojáték-kiadók egyre inkább a folyamatos bevételi forrásokat keresik, miközben háttérbe szorítják az egyjátékos élményeket – de vajon jó irányba tart-e az ipar?

Az utóbbi években a videojáték-ipar hatalmas átalakuláson megy keresztül, amit a nagyobb kiadók, mint például a Microsoft vagy az Amazon stúdióbezárásai is jeleznek. Az iparág növekedése lelassult, a cégek pedig új stratégiákat keresnek a biztos bevételek érdekében.

Az AAA kiadók egyre inkább a folyamatos bevételt hozó, szolgáltatásalapú, ún. ‘forever game’-ek felé fordulnak, melyek célja, hogy a játékosok hosszú távon, rendszeres kiadásokkal támogassák a vállalatot. Az olyan modellek, mint a Fortnite vagy a Steam által működtetett platformok, vonzzák a fejlesztőket és üzletembereket, mert kiszámítható bevételt jelentenek, szemben a hagyományos, egyszeri vásárláson alapuló egyjátékos (single player) játékokkal.

Sok fejlesztőt és rajongót azonban érzékenyen érint, hogy a single player játékok háttérbe szorulnak. A videó részletesen bemutatja, hogy a szolgáltatásalapú fejlesztés milyen kreatív és szervezeti kihívásokat jelent, sokszor kudarcot valló projekteket eredményezve. Emellett felszínre kerül, hogy a dupla A (AA) kategóriás és indie fejlesztők hogyan tudnak sikereket elérni a kisebb, de tartalmasabb single player címekkel.

Felvetődik, hogy a kreativitás, a minőségi tartalom és a hosszabb fejlesztési ciklusok talán mégis kifizetődőbbek lehetnének, mint az aktuális, trendhajhász szolgáltatásmodellek. A Capcom példáján keresztül láthatjuk, hogy kitartóan single player fókuszú fejlesztéssel is el lehet érni jelentős pénzügyi sikereket.

A témát olyan kérdések teszik izgalmassá, mint hogy miért választják a vezetők a gyors hasznot ígérő modelleket, vajon tényleg leáldozott-e a single player játékok csillaga, és hogy a piac hogyan találhat vissza a kreativitáshoz és a játékos élményhez.