A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 44 perc

AYN Thor: A kétképernyős konzol, amely újraértelmezi a játékélményt

Az AYN Thor clamshell kézikonzol forradalmi, dual OLED kijelzős élményt és csúcsteljesítményt kínál, de vajon elég-e, hogy leváltsa kedvenc klasszikus konzoljainkat? A részletes bemutató feltárja a kétképernyős formátum előnyeit, a kompromisszumokat és a legfontosabb kérdéseket.

Az AYN Thor egy új, Android-alapú clamshell kézikonzol, amely két OLED kijelzővel és Snapdragon 8 Gen 2 processzorral van felszerelve. A készülék első pillantásra a klasszikus Nintendo 3DS-re emlékeztet, azonban jelentősen modernebb belsővel rendelkezik, lehetővé téve nemcsak a Nintendo-konzolokra, hanem sok más platformra írt játékok emulációját, illetve PC-s játékok Androidon való futtatását is.

A videó részletesen bemutatja a Thor különböző modelljeit és árkategóriáit, valamint az ezek közötti teljesítménybeli különbségeket, kiemelve az eltérő RAM-, tárhely- és színválasztékot. Kitér a készülék formatervezési sajátosságaira: az üveg előlap nagyon elegáns, ugyanakkor hajlamos a maszatolódásra, a fekete változat pedig különösen feltűnővé teszi ezeket a nyomokat.

Szóba kerülnek a használhatósági szempontok is, mint például a hordozhatóság, az ergonómia – a kontrollerek a kétképernyős kialakítás miatt kicsit zsúfoltak –, illetve a tartósságot befolyásoló tényezők, például a zsanér stabilitása. A készülék mindennapi használata során felmerülő kompromisszumokat és előnyöket is részletezi a szerző, például a két képernyő kínálta multitasking lehetőségeket vagy a kijelzők fényerejét közvetlen napsütésben.

Részletesen kitér a szoftveres élményre is, ahol a letisztult, egyszerű kezelőfelület könnyűvé teszi az alkalmazások és emulátorok telepítését vagy a képernyők közötti váltást, de szól a felmerülő szoftveres hibák gyors javításáról is. Az emulációs élmény különösen fontos pont, hiszen a Thor a DS, 3DS, GameCube, PS2, Wii, PSP és sok más platform játékainak futtatását, akár magas felbontáson is lehetővé teszi.

A videóban bemutatják, hogyan használható ki a két kijelző, akár játék és szöveges útmutató vagy zenelejátszó egyidejű használatával, valamint felsorolja azokat a területeket, ahol ez a megoldás hátrányt is jelenthet, mint például a megnövelt hőtermelés, az akkumulátor gyorsabb merülése vagy az input lag problémája bizonyos játékoknál.

Bár a Thor teljesítményét és sokoldalúságát dicséri a bemutató, és kiemeli a formabontó kétképernyős multitasking élményt, számos olyan kisebb kompromisszumot is felvet, amelyeket érdemes szem előtt tartani a vásárlás előtt. A videó számos kérdést is feltesz: vajon leválthatja-e az eredeti DS/3DS konzolokat az emuláció, vagy mik lehetnek az elkerülhetetlen kompromisszumok egy ilyen formabontó eszköznél?