Sok játékos örömmel fogadta, hogy a PlayStation 5 kompatibilis a PS4 játékokkal, így az új konzolra váltás kevésbé tűnt radikális lépésnek. Az első néhány évben a Sony szinte minden fontosabb címét egyszerre adta ki PS4-re és PS5-re, amivel különlegesen hosszúra nyúlt a két generáció közötti átmeneti időszak.
Érdekes módon az átmeneti korszak nemcsak a Sony saját játékait érintette, hanem a harmadik féltől származó kiadók is előszeretettel adtak ki keresztgenerációs címeket. Bár ez részben logikus volt, hiszen az új hardverek hiánya sokak számára megnehezítette a generációváltást, a játékok technikai megvalósítása szinte mindenhol a PS4-hez igazodott.
Felvetődik a kérdés, hogy mennyire különböztethető meg a PS5, ha a jelentősebb játékai leginkább csak szebb, gyorsabb verziói a PS4-es címeknek. Vajon a konzolgenerációk közötti éles határok helyét átveszi egy folyamatosabb átmenet? A videó sorra veszi a kiemelt keresztgenerációs játékokat, és számos példát hoz a multiplatform fejlesztési modell furcsaságaira is.
Összességében arra keresi a választ, hogy mennyit érnek a modern konzolgenerációk exkluzív kínálatai, ha jellemzően minden jelentős játék még az előző rendszeren is elérhető, és hogy ennek hosszú távon milyen hatása lehet a játékosokra és a konzolpiacra.