A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 41 perc

Alone in the Dark remake: túlélő horror a nosztalgia jegyében

Az Alone in the Dark friss remake-je lendületesen ötvözi az eredeti játék klasszikus hangulatát modern túlélő horror elemekkel, miközben emlékezetes karaktereket és hangulatos helyszíneket vonultat fel.

Három évtizednyi csalódás és sikertelen folytatás után sokan szkeptikusan várták az Alone in the Dark újragondolását. Az eredeti, 1992-es játék máig mércét jelent a túlélő horror műfajában, hiszen innovatív megközelítésével ihletett olyan sorozatokat is, mint a Resident Evil. A mostani remake egy tudatos és szeretetteljes visszatekintés a múltba, miközben bátran építkezik modern inspirációkból.

A történet középpontjában Emily Hartwood és Edward Carnby állnak, akik egy 1930-as években játszódó nyomozás keretében érkeznek a Derceto kúriába. A játék erőssége a karakterek személyiségének, hátterének és választási lehetőségeinek mély kidolgozása – minden egyes választásunk és az általunk irányított karakter eltérő szemszögből mutatja be az eseményeket.

A Derceto kúria azonban többet rejt, mint gondolnánk: baljós hangulata és lakóinak furcsa viselkedése minduntalan ébren tartja a gyanakvásunkat, erőteljes Silent Hill-hangulatot árasztva. Az események során elmosódik a határ a valóság, emlékezet és képzelet között – az eltűnt nagybácsi, Jeremy, érzékien súlyos háttértörténetet ad hozzá a misztikumhoz.

A játékmenet számos eleme ismerős lehet a modern túlélő horror rajongóinak: harmadik személyes kameranézet, részletesen kidolgozott helyszínek, fegyverhasználat és logikai fejtörők váltják egymást. A harc visszafogottabb szerepet kap, inkább a kaland és a felfedezés, a logikai és narratív rétegek kiaknázása dominál. Külön érdekesség, hogy a dokumentumok és levelek teljes egészében szinkronizáltak, az audiovizuális élmény így igazán magával ragadó.

A készítők bátran nyúlnak lovecrafti elemekhez, utalnak a Resident Evil és Silent Hill játékokra, miközben minden részlet szeretetteljes főhajtás az eredeti előtt. Felmerül a kérdés: hogyan sikerülhet egy ikonikus játék legendáját átmenteni a jelenbe úgy, hogy közben minden műfaji elvárásnak megfelel, és mégis egyedi tud maradni?