A PlayStation korai éveitől ismerős lehet a 989 Studios neve, amely a Sony egyik legaktívabb videojáték-fejlesztő és -kiadó csapata volt a ’90-es évek második felében. A logó mögött rejlő vállalat eredete, evolúciója és eltűnése évtizedes kérdéseket vet fel a játékvilág rajongói körében.
Az indulás nem volt feltétlenül dicsőséges: a Sony Imageoft, majd később a Sony Interactive Studios America meglehetősen középszerű játékokat adott ki, mielőtt jelentősebb szerepet kapott volna a PlayStation exkluzív címek formálásában. Az átmenet időszakában számos belső átszervezés és csapatcsere határozta meg a stúdió sorsát.
Az 1998 körüli rebranding kulisszái mögött jelentős csapatmozgások, kiválások és újraösszeolvadások álltak: a stúdió korábbi tagjai kiváltak, hogy új céget alapítsanak, a helyükre új csapat érkezett, majd évekkel később a Sony visszavásárolta az elszakadt egységet. Mindeközben a 989 Studios olyan kultikus játékok fejlesztésében vett részt, mint a Twisted Metal, Jet Moto vagy éppen az EverQuest.
Bár tényleges függetlensége kérdéses, a 989 Studios márkanév rövid időre jelentős egyéniséget és arculatot adott a Sony égisze alatt futó fejlesztéseknek. A videó felvázolja, milyen hatásai voltak az átszervezéseknek a stúdió sorsára, és miként formálta a Sony nagyvállalati logikája e mára legendás név eltűnését.
Felmerül a kérdés: vajon a nagy anyavállalaton belül mennyire lehet önállósága, arculata egy kisebb fejlesztőstúdiónak? Mi lett volna, ha a PlayStation első generációjának aranykorában megmaradnak ezek a részben önálló kreatív műhelyek?