1995 különleges év volt a videojátékok történetében, ugyanis ekkor egyszerre tapasztalhatták meg a játékosok a 16 bites korszak csúcsát és a 32 bites forradalom hajnalát. A Super Nintendo játékfelhozatala ebben az évben igazán változatos és kiemelkedő címekkel bővült, amelyeket a rajongók a mai napig szívesen elővesznek.
Különböző műfajok remekei képviseltetik magukat: platformerek, verekedős és szerepjátékok, valamint agytornáztató fejtörők. Olyan ikonikus folytatások érkeztek, mint a Super Mario World 2: Yoshi’s Island, amely friss hangulatot és új játékelemeket vitt a sorozatba, sőt előzménytörténetként is szolgált. Hasonlóan nagy sikerrel jelent meg a Donkey Kong Country 2: Diddy’s Conquest, mely technikai bravúrként és játékmenet szempontjából is túlszárnyalta elődjét.
A verekedős játékok rajongói számára a Killer Instinct SNES-verziója jelentett kihívást, míg a klasszikus akcióra vágyók a Castlevania Dracula X-ben vagy a két Mega Man játékban, az X2-ben és a 7-es részben találtak elfoglaltságot – mindkettő más megközelítésben dolgozza fel a sorozat hagyományait és újításait.
Az RPG műfaj szerelmeseit két meghatározó cím várta: az Earthbound egy különös, modern világba vezette be a játékosokat szokatlan humorával, míg a Chrono Trigger időutazós történetével és egyedülálló csapatmechanikájával vált mindmáig etalonná. Ezek mellett számos különleges mellékcím is megjelent, például a Wild Guns, a Boogerman vagy a kreatív fejtörő, a Kirby’s Avalanche, melyek szintén felhívták magukra a figyelmet egyedi hangulatukkal.
Felmerül a kérdés: melyik műfaj vagy játék emelkedett ki igazán ebben az időszakban, és miben rejlett a korszak kiugró kreativitása? Hogyan ötvözték a látványt, zenei élményt és játékmenetet ezek a címek, hogy három évtized múltán is nosztalgikus élményt nyújtsanak?