A gyermekkor hangulata és nosztalgiája elevenedik meg, amikor a ZX Spectrum volt az ünnepi ajándék, és vele együtt a Leaprog nevű játék. A beszélő személyes élményei kapcsán felmerül a kérdés, hogy miért éppen ezek az egyszerű, időnként gyengécske játékok hagynak kitörölhetetlen emlékeket maguk után.
A fő történet a Spectrum Safari körül forog. Megismerhetjük a játék létrejöttének hátterét, amelyet AJ Rushton fejlesztett ki, és amely a CDS Microsystems kiadásában vált ismertté. Felvillan a ZX81-es előzmény, a House of Death, valamint az is, hogyan változott meg az új platformra szabva.
A kamongoi sziget izgalmas játékmenetének részletes bemutatása során megtudhatjuk, hogy a hajó elérésére kell törekednünk, miközben árucsomagokat szerzünk és veszélyes állatokkal játszunk a túlélésünk érdekében. Ezek a minijátékok, mint a kígyólövészet vagy a memória-próba, mindegyik sajátos kihívást kínál. A váratlan helyzetek feszültségét pedig a szerencsefaktor is fokozza.
További érdekességként betekintést kapunk a korszak hardverpiacába egy 1983-as számítástechnikai magazin toplistáján keresztül. Felmerül a kérdés: miért ezek a játékok váltak meghatározóvá, és mi okozza azt, hogy bizonyos címek újra és újra felbukkannak emlékezetünkben, míg mások nyomtalanul elfelejtődnek?