Az Xbox háza táján komoly turbulenciák uralkodnak: a Microsoft mintegy 9 000 embert bocsátott el, több bejelentett és várt projektet – mint például a Perfect Dark reboot és a Rare által fejlesztett Everwild – teljesen töröltek, és számos stúdiót bezártak vagy jelentősen leépítettek. Ezek a változások nemcsak a játékos közösséget sokkolták, hanem magán a cégen belül is drámai morálcsökkenést eredményeztek.
A Game Pass összesen 35 millió előfizetővel stagnál, a szolgáltatás növekedése lelassult, miközben a Microsoft új stratégiákkal, például harmadik féltől származó kézi konzolok támogatásával próbál reagálni a piac kihívásaira. A szerkezeti átalakulások mellett a legendás fejlesztők, mint Greg Males (Rare), távozása tovább gyengíti a klasszikus Xbox márka identitását.
A visszafogott, inkább befektetőkre szabott vállalati kommunikáció rengeteg kérdést vet fel arról, hogy valóban mennyire fontos az Xbox a Microsoft hatalmas birodalmán belül. A háttérben egyszerre húzódik meg a gyenge játékipari piac utórezgése a járvány után, valamint a kérdés: hová tart a Microsoft játékpiaci divíziója egy olyan időszakban, amikor úgy tűnik, mintha a hardveres versenyt lassan maga mögött hagyná?
Izgalmas témák, mint az iparági átalakulások, a stúdiókon belüli menedzsment hibák, az ágazaton átívelő elbocsátási hullámok és a túlzott konszolidáció hatásai mind felmerülnek. Vajon az Xbox képes lesz talpra állni, vagy hosszú távon a szolgáltatásalapú szerepre fog kényszerülni?