A videó egy különleges retro számítástechnikai eszköz, a Zenith ZT-1 személyi információs terminál részletes bemutatásával indul. Az eszköz célja az volt, hogy olcsóbb alternatívát nyújtson az információs korhoz való csatlakozáshoz; beépített modemmel, minőségi NTSC videókimenettel és Alps SKCC billentyűzettel látták el.
A bemutató során a készülék állapotának vizsgálata, annak szétszedése, illetve a korábbi tulajdonos által megkezdett javítás részletei is fókuszba kerülnek. Kiderül, hogy a ZT-1 sohasem működött rendesen, ezért a javítás lépéseit, a gép belső felépítését – például a tápegységet, a processzort és a memóriát – is nagyító alá veszi a videó készítője.
A meghibásodások okait keresve szó esik klasszikus hibaforrásokról, mint a rövidzárat okozó kondenzátorok és a szivárgó akkumulátorok, illetve a forrasztási minőség és a korrodált nyomtatott áramkörök (PCB) problémáiról. Különféle mérési és hibakeresési módszerek, például multiméteres ellenőrzés, hőkamerás elemzés vagy oszcilloszkópos vizsgálat is bemutatásra kerül.
Érdekes kérdések vetődnek fel arról, hogy vajon a hardver meghibásodásán túl szoftveres (ROM/CPU) hibák vagy működési feltételek (például hiányzó 60 Hz jel az AC tápról) akadályozzák-e a működést. Technikatörténeti szempontból is izgalmas, hogyan próbálta a Zenith letisztult, felhasználóbarát interfész kialakításán keresztül elérni, hogy a számítógépezés jelentősebb felkészültség nélkül, egyszerűen elérhető legyen a nagyközönség számára.
A videó alkalmával számos, hibaelhárítással kapcsolatos kérdés és tipp is felmerül: hogyan lehet beazonosítani a végletesen meghibásodott alkatrészeket, miként érdemes többszörösen ellenőrizni a tápfeszültségeket és a buszokat, illetve mikor érdemes elgondolkodni a firmware (ROM) vizsgálatán vagy dumpolásán, illetve annak visszafejtésén.