Az alkotó mintegy 550 zenész és a zeneiparban tevékenykedő személy véleményét, szokásait és személyes jellemzőit kutatja egy átfogó, részben humoros felmérés keretében. Olyan adatokat vizsgál, amelyek a zeneiparban dolgozók életvitelével, felszereléseivel, politikai és társadalmi nézeteivel kapcsolatosak, miközben meglepő és időnként furcsa összefüggésekre mutat rá.
Az elemzés kitér a különböző zeneeszköz-márkák használatának demográfiai, gazdasági és pszichológiai vetületeire, például mely fejhallgatók tulajdonosai hajlamosak bevételt termelni a zenélésből, vagy milyen kapcsolat fedezhető fel a szoftverhasználati szokások és életmódbeli jellemzők között.
Emellett betekintést nyerhetünk a NAMM (National Association of Music Merchants) nonprofit szervezet működésébe, pénzügyi helyzetébe, ügyvezetői fizetéseibe, költségvetési átláthatóságába és történetébe. Felmerülnek kérdések a non-profit szektor morális és gazdasági dilemmáiról, valamint a jótékonysági szervezetek átláthatóságáról.
Az összefoglaló áttekintést ad arról is, miképp függnek össze a személyes zenehallgatási és zenekészítési kultúra, pénzügyi döntések, világnézetek és fogyasztási szokások, illetve milyen széles skálán mozognak a válaszadók zenei, szokásbeli és technikai preferenciái.