A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 10 perc

Zampo visszatér: különleges platformer a Commodore 64-en és interjú a fejlesztőkkel

Egy friss Commodore 64 játék, a Quod Init Exit IIo különleges univerzumba repíti a játékosokat, ahol humor, kreatív platforming és egyedülálló grafika találkozik. A videóban exkluzív interjúban ismerhetjük meg a fejlesztők gondolkodását.

Ebben a különleges játékbemutatóban egy új Commodore 64 platformer, a Quod Init Exit IIo kerül górcső alá, amelyet a Retream fejlesztőcsapata, élén Simone Bevilacqua-val készített. Megtudhatjuk, hogy a játék főhőse, Zampo, a malac, egy rendkívül szokatlan küldetésen vesz részt: vissza kell szereznie a bolygóról eltűnt WC-ket, amelyeket rosszindulatú idegenek loptak el és szétszórtak a világ különböző részein.

Az interjú részleteiből kiderül, hogyan született meg a játék, milyen egyedi játékmechanikákat és grafikai megoldásokat alkalmaz, valamint hogy mely inspirációk hatottak a fejlesztőkre – legyen szó akár technikai újdonságokról, akár nosztalgikus élményekről. A játék nem egy szokványos platformer, hanem öt hatalmas pályán keresztül kínál kihívást, melyekben nem lineáris pályatervezés, logikai fejtörők, sőt humoros történetmesélés is helyet kap.

A beszélgetés során szó esik más, közös univerzumhoz kapcsolódó Retream-játékokról is, amelyek mind egy lazán összefűzött háttértörténetbe ágyazódnak. Emellett betekintést nyerünk abba is, mennyire fontos volt a fejlesztés során a kreatív önmegvalósítás és a technikai újítások keresése, például a C64 ritkán látott grafikai stílusainak, nagyfelbontású sprite-jainak alkalmazásával.

Az összeállítás kitér a játék zenéjére és a platform- vagy kazettaformátum technikai döntéseire is, valamint bemutatja a fejlesztő gondolkodásmódját a játékdizájn innovációról. Kérdések merülnek fel a kihívás szintjéről, a rejtvények szerkezetéről, illetve arról, hogyan lehet egy ilyen nagy volumenű projektet egyetlen emberként megalkotni.