A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 3 perc

YouTube-nézés: a mobil után a televízió a második helyen

Rövid elemzés arról, hogyan változtak az évek során a YouTube-nézők eszközhasználati szokásai, és hogyan tör előre ismét a televízió a tartalomfogyasztás platformjai között.

Az elmúlt évek során jelentős változások történtek abban, hogy a nézők milyen eszközökön fogyasztják a YouTube tartalmakat. A csatorna részletes nézettségi adataiból izgalmas tendenciák rajzolódnak ki, amelyek tükrözik a technológiai eszközök közötti átrendeződést.

Korábban a mobiltelefonok vezették a nézettséget, de idővel a televíziók ismét felkapaszkodtak a második legnépszerűbb platformmá, megelőzve a számítógépeket. A tabletek viszont egyre kisebb jelentőséggel bírnak a tartalomfogyasztásban.

Demográfiai különbségek is felszínre kerülnek: a nézők többsége férfi, jellemzően idősebb korosztályból származik, és főként az Egyesült Királyságból, illetve az Egyesült Államokból érkeznek. Ezek a tényezők szintén befolyásolják, hogy melyik eszköztípust részesítik előnyben a YouTube-on.

Felmerül a kérdés, vajon a televíziók visszatérése azt jelenti-e, hogy mégsem ért véget a „hagyományos” képernyő ideje, vagy csupán átértékeljük a digitális médiatér új arányait?