Az elmúlt évek során jelentős változások történtek abban, hogy a nézők milyen eszközökön fogyasztják a YouTube tartalmakat. A csatorna részletes nézettségi adataiból izgalmas tendenciák rajzolódnak ki, amelyek tükrözik a technológiai eszközök közötti átrendeződést.
Korábban a mobiltelefonok vezették a nézettséget, de idővel a televíziók ismét felkapaszkodtak a második legnépszerűbb platformmá, megelőzve a számítógépeket. A tabletek viszont egyre kisebb jelentőséggel bírnak a tartalomfogyasztásban.
Demográfiai különbségek is felszínre kerülnek: a nézők többsége férfi, jellemzően idősebb korosztályból származik, és főként az Egyesült Királyságból, illetve az Egyesült Államokból érkeznek. Ezek a tényezők szintén befolyásolják, hogy melyik eszköztípust részesítik előnyben a YouTube-on.
Felmerül a kérdés, vajon a televíziók visszatérése azt jelenti-e, hogy mégsem ért véget a „hagyományos” képernyő ideje, vagy csupán átértékeljük a digitális médiatér új arányait?