Kína egyik legizgalmasabb elektromosautó-márkájává nőtte ki magát a Xiaomi, miután a telefonpiaci sikereit követően váratlan iramban tört be az elektromos járművek világába. Míg az Apple feladta hasonló próbálkozásait, a Xiaomi az okostelefonos stratégiát követve igyekezett a legjobbaktól tanulni, vonzó árazással lépett piacra, és lenyűgöző ütemben növelte eladásait – még egy telített és rendkívül versengő piacon is.
Bár a SU7 modellje már hónapok alatt felülmúlta több tízéves márkák eladásait, és olyan autógyártók is riválisként figyelték, mint a Tesla vagy a Porsche, a Xiaomi számára sem csak a siker nyitott új kapukat, hanem kihívásokat is tartogatott: egy tragikus baleset nyomán szabályozói korlátozásokat vezettek be, amelyek megnehezítik az önvezető szoftverek fejlesztését és tesztelését.
A cég nem csupán termékeit, hanem ügyfélközpontú szolgáltatásait is erősségévé tette; a vásárlók szinte azonnal válogathattak extra kiegészítők közül, és a technológiai háttér lehetővé tette az informatikai ökoszisztéma kiépítését az autókban is. Kérdés azonban, hogy az erőteljes üzleti portfólió, a középkategóriás márkaidentitás, valamint a piacra jellemző súlyos árverseny közepette a Xiaomi képes-e tartósan kiemelkedni, és hogy a márka sokoldalúsága hosszú távon előnyt vagy hátrányt jelent majd az elektromosautó-piacon.