Az XCOM: Enemy Unknown első benyomásairól szóló videó egy legendás taktikai szerepjáték világát ismerteti, kiemelve, hogyan alakította át a műfajt már a kezdetektől fogva. A sorozat 2012-es változata és annak 2013-as Enemy Within kiegészítője új színt vittek a taktikai játékokba, frissítő mechanikáikkal és újszerű megközelítésükkel.
Külön figyelmet kap a játék szerkezete, amely egyszerre igényel stratégiát az akciógazdag harcban és odafigyelést az erőforrás-menedzsmentben. A parancsnok szerepében a játékosnak bázisépítést, műhold-hálózat kiépítését, csapattagok fejlesztését és technológiai kutatásokat is irányítania kell. Az idegenekhez kapcsolódó mesterséges intelligencia és a folyamatosan változó helyzet újabb és újabb kihívásokat jelent a kampány során.
A videó kitér a 2K Launcher körüli technikai problémákra is, amelyek sokaknak keserítették meg a játékélményt a Steam verzióban, ám ezt a kiadó szerencsére orvosolta. Emellett szó esik arról, hogy a globális pánik és a küldetések időbeli nyomása milyen szorongató és izgalmas dinamikát teremt, és miként érdemes egyensúlyozni a felmerülő feladatok között.
Felmerül a kérdés, hogy az Enemy Within bővítmény új fejlesztési lehetőségei – például a kibernetikus labor – mennyire formálják át a játékmenetet. Mennyire válik összetetté a bázisépítés, és hogyan járul hozzá a taktikai harci rendszer az XCOM maradandó sikeréhez? Végül szóba kerül a többjátékos mód, annak sajátos kihívásaival és a nehezebben megszerezhető teljesítményekkel, amelyek tovább bővítik az élményt.