A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 112 perc

Xbox válság: stúdiók bezárnak és projektek törlésre kerülnek

Súlyos válság rázza meg az Xbox világát: stúdiók zárnak be, nagy projektek buknak el, és megkérdőjeleződik a vállalat irányítási gyakorlata. A műsor feltárja a leépítések hátterét és súlyos következményeit.

Az epizód egy súlyos héten veszi kezdetét az Xbox világában, amelyet jelentős leépítések, stúdióbezárások és játékprojektek leállítása árnyékol be. A két műsorvezető kötetlen beszélgetéssel indít, majd hamar áttérnek az iparágban és az Xbox égisze alatt zajló elbocsátásokra, valamint azok emberi és szakmai következményeire.

A diskurzus középpontjában annak elemzése áll, hogy mi vezethetett az Initiative – egy kiemelt Xbox-fejlesztőstúdió – bezárásához, valamint több, évek óta fejlesztett projekt, mint a Perfect Dark és az Everwild törléséhez. Felmerülnek kérdések a vállalatvezetés felelőssége, döntéshozatali folyamatai, a kreatív szabadság és a központi kontroll egyensúlya kapcsán, illetve hogy mennyiben járultak hozzá ezek a gondok a mostani válsághoz.

A szerkesztők kiemelik, hogy az ilyen tömeges elbocsátások hosszú távú, nehezen helyrehozható károkat okoznak: nem csak egyes címek vagy csapatok vesznek el, hanem a tehetség és a szakértelem is eltűnik a jövő innovációi elől. Rámutatnak, milyen rossz üzenetet küld ez a jelenleg is alkalmazottak számára és a leendő fejlesztőknek is.

Felmerül az is, hogy milyen következtetéseket vonhat le a Microsoft saját működési modellje alapján, miért működnek jól bizonyos belső csapatok (mint például az Obsidian), míg mások évekig tartó fejlesztések után sem tudnak a végső fázisba jutni. Elgondolkodtató kérdésekkel zárul az adás: vajon mit jelent most az Xbox mint márka, hogyan lehetne visszaépíteni a megtört bizalmat, és milyen jövő vár a videójáték-ipar szereplőire, ha nem változik a jelenlegi vezetői kultúra.