A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 127 perc

Xbox-krízis és a játékipar jövője: elbocsátások, Death Stranding 2 és új trendek

Az adás a Microsoft jelentős Xbox-os elbocsátásairól, stúdióbezárásokról és az iparág jövőjére gyakorolt hatásáról szól; emellett terítékre kerül a Death Stranding 2, valamint a legfrissebb játékélmények és trendek is.

Az újabb Xbox-krízis adja az adás fő ívét, amelyben a Friends Per Second podcast házigazdái és vendége a legfrissebb Microsofthoz és Xboxhoz kapcsolódó elbocsátásokat, stúdióbezárásokat és projektleállításokat boncolgatják. A beszélgetésben személyes tapasztalatok, háttérinformációk és pletykák is előkerülnek, illetve szóba kerül, mennyire kiszámíthatatlan ma a játékipar háttérműködése, különféle stúdiók sorsa, illetve a dolgozók bizonytalansága.

A szereplők kitérnek az Xbox márkát érő kritikákra, a vezetőség kommunikációjára, valamint a közösségi visszhangra is – különösen izgalmas kérdések vetődnek fel azzal kapcsolatban, hogy az Xbox milyen stratégiákkal próbálja újrapozicionálni magát, és hogy helyénvaló-e a nagyobb és kisebb projektek közötti feszültség menedzselése. A podcastban szó esik a franchise-ok kezelésén túl arról is, milyen hatással lehet a Game Pass modell a videojátékok eladásaira, valamint hogy az ikonikus szériák milyen kihívásokkal néznek szembe napjainkban.

A beszélgetés második felében a szerkesztők együtt elemzik a Death Stranding 2-t és a legfrissebb játékélményeiket, de szóba kerülnek új és régi címek, többek között a Donkey Kong és a Magic: The Gathering is. Röviden, a műsor elgondolkodtató kérdéseket vet fel az iparág szerkezeti változásairól, a játékfejlesztésen belüli kreatív dilemmákról és a közösségi várakozásokról is.