A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 10 perc

Xbox kézikonzolok teljes képernyős módban: új élmény a játékosoknak

Az Xbox új teljes képernyős élménye kézikonzolokon egyszerűbbé és hatékonyabbá teszi a játékot, miközben új lehetőségekkel bővíti annak kezelését.

A videó betekintést nyújt az Xbox teljes képernyős élménymódjának korai verziójába, amelyet a Windows operációs rendszert futtató kézikonzolokra fejlesztettek ki. Részletesen bemutatja azt a fejlesztési folyamatot, amelynek célja a Microsoft részéről a kézi eszközökön történő játékélmény egyszerűsítése és optimalizálása.

Felvetődik a kérdés, hogyan egyesíti az új rendszer többféle játékplatform – például Steam, GOG vagy Ubisoft – könyvtárát a közös Xbox élményen belül, illetve milyen lehetőségeket kapnak a felhasználók a saját játékok és alkalmazások kezelésében.

Kiemelésre kerül néhány technikai részlet is: a videóban bemutatják a felhasznált RAM és CPU mennyiségét, valamint a különböző üzemmódok hatását, érzékeltetve, hogy a teljes képernyős mód csökkentheti a háttérben futó felesleges Windows-folyamatok erőforrásigényét. Többek között megmutatják, milyen gyorsan válthatók a futó játékok, illetve miként épülnek be a gyorsbeállítások, például az Armory Crate kezelése.

A bemutató során érdekes kérdésként merül fel, hogy valóban hoz-e érezhető teljesítményjavulást az új mód, illetve hogyan alakul a különböző nagyobb, AAA játékok és kisebb indie címek kezelése. Az is kérdés, milyen további launcherek (például Steam) válhatnak elérhetővé ebben a funkcióban a jövőben, és hogyan finomíthatók a felhasználói beállítások.