A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 14 perc

Xbox Game Pass áremelése és az előfizetések új kihívásai

Az Xbox Game Pass jelentős áremelésének hátterét, az előfizetési csomagok tartalmát, valamint az ezekkel kapcsolatos legnagyobb dilemmákat járja körül a videó.

Az Xbox Game Pass újabb jelentős áremelését és a Microsoft előfizetési stratégiáját járja körül a videó, kiemelve, hogy idén már a második nagyobb drágulás éri a vállalat termékeit. Az alkotó részletezi a három új előfizetési szint (Essential, Premium, Ultimate) mögötti logikát, rávilágítva arra, hogy milyen extrák jelennek meg az egyes csomagokban, például bővített játékkatalógus, felhő alapú játék vagy beépített in-game jutalmak.

A különféle csomagok költségeit és tartalmait összevetve izgalmas kérdések merülnek fel: vajon tényleg érdemes-e ennyit fizetni az Ultimate csomagért éves szinten, ha a legtöbb felhasználó csak néhány játékot játszik évente? Emellett felmerül az is, mennyire válnak feleslegessé ilyen drága konstrukciók mellett a klasszikus konzolos multiplayer elemek, hiszen PC-n ezek a korlátok nem léteznek, illetve hogyan indokolható a felhő alapú játék további drágulása, amikor még nem teljesen kiforrott a technológia.

További témák között szerepel a túlzott játék-kínálat problémája is: bár rengeteg cím érkezik, a legtöbb játékos csak néhányat próbál ki igazán. Az Ultimate csomag drágulásával és a hardverárak növekedésével előkerül a kérdés, hogy a Microsoft ezzel elveszíti-e a jó ár-érték arányt, amely korábban a rendszer egyik fő vonzóereje volt. A videó végén a készítő ötletel egy olcsóbb, akár reklámmal támogatott Game Pass szintről is, amely talán nagyobb tömegek számára tenné elérhetővé a szolgáltatást.