A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 37 perc

Xbox áremelés, loot box gondok és új lehetőségek a játékvilágban

Az AJS News mai adásában szó esik az Xbox konzolok ismételt áremeléséről, új loot box vitákról, a Fortnite fejlesztői monetizációjáról, vállalati döntésekről és a legérdekesebb játékipari eseményekről.

Az AJS News aktuális epizódjában több jelentős játékipari témát vesznek górcső alá. A beszélgetés egyik fő fókusza az Xbox konzolok újabb áremelése, amely a közösségben jelentős felháborodást váltott ki. A korábbi példáktól eltérően ez már a második áremelés egyetlen konzolcikluson belül, amit a műsorvezetők alaposabban is megvitatnak, beleértve a tarifák és a vállalati profitéhség szerepét.

Szintén szóba kerül a Valve új loot box mechanikája, amely a műsor szerint minden korábbinál problémásabb lehet, valamint a Fortnite kreatív ökoszisztémájának bővülése: mostantól nemcsak cégek, hanem független fejlesztők és játékosok is értékesíthetnek digitális tárgyakat egyedi szigeteiken belül. Ez komoly lehetőség, ugyanakkor új kérdéseket vet fel a játékosgazdaság átalakulásáról.

A hírek között találjuk a Nintendo vitatott szabadalmi gyakorlatait és pereskedéseit, amelyek a modding- és fan közösséget érintik, továbbá szóba kerül a Twilight Imperium stratégiai társasjáték bejelentett digitális adaptációja. A műsorvezetők beszélnek továbbá egy törölt Microsoft-projektről is, amely ígéretesnek tűnt, de a kiadói kockázatkerülés miatt sosem valósult meg.

Felmerülnek még a túlzó mikrotranzakciók, a fejlesztői döntések mögötti indítékok, és a vállalati stratégiák hosszabb távú következményei. Az epizód végig erősen kritikus hangnemet üt meg a vállalati kapzsisággal és a fogyasztókra háruló egyre növekvő költségekkel kapcsolatban, ugyanakkor néhány pozitív fejlemény – például a Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 DLC-inek visszavonása – is szóba kerül.