Az Xbox márka története egy igazi hullámvasút, amely tele van felívelésekkel, bukásokkal és újabb próbálkozásokkal. A kezdeteket a 2001-ben debütáló első Xbox konzol jelentette, amely újoncként tört be egy már erősen telített piacra. Bár a konzol nem ért el kiugró eladási számokat, a Sony és a Nintendo mellé betagozódva sikerrel mutatta meg, hogy a Microsoft komolyan gondolja a játékpiacot.
Érdekes kérdés, hogy miért nem lett soha igazán nyereséges az Xbox divízió, különösen úgy, hogy a Microsoft rendre nagy összegeket áldozott felvásárlásokra és stúdióalapításokra. A videóban külön kitérnek a stratégiaváltások következményeire, például a Game Pass előfizetéses modell kialakulására, és arra, miként próbált az Xbox innovatív szolgáltatásokkal különbözni a riválisoktól.
A generációs váltások meghatározták a márka megítélését: az Xbox 360 korszakát minden idők egyik legizgalmasabb időszakának tekintik, de a későbbi botrányok, mint a „red ring of death”, vagy az Xbox One sikertelen startja jelentősen megtörték a lendületet. A médiafogyasztásra fókuszáló, kevésbé játékcentrikus irány, a Kinect túlértékelése, valamint a piacot és a fogyasztókat nem igazán követő húzások központi kérdéseket vetnek fel a videóban.
Felmerül az is, mennyire sikerült az Xbox-nak sajátos identitással felruházni az exkluzív játékokat, vagy ezek inkább csak megvásárolt kizárólagosságok sorozatai lettek. Az újabb generációkban a Game Pass, a felvásárolt stúdiók menedzselése, illetve a „multi-platform” nyitás mind-mind átrendezte a márkáról kialakult képet, és számos aktuális vitát indított el a közönség és a szakma körében.