Utazásra indulunk a PC-s játékok aranykorába, középpontban az 1992-ben kiadott Wolfenstein 3D-vel, amelyet az Id Software fejlesztett. A narrátor személyes emlékeken és történelmi háttéren keresztül eleveníti fel, milyen fejlemények és ötletek inspirálták az első, igazán népszerű, gyors tempójú FPS alkotását.
Megismerjük azt az utat, amely során a fejlesztők – John Carmack és John Romero – a gyermekbarát platformerek világából egy sokkal sötétebb, felnőtteknek szóló, erőszakos és akciódús koncepció felé mozdultak el. Érdekes, hogy a játék alapjául egy korábbi, főként lopakodásra és menekülésre épülő Apple II-es klasszikust választottak, amelyből végül minden felesleges elemet eltávolítottak a lendületes, pörgős akció érdekében.
Feltárul, hogyan volt szükség a technológia fejlődésére, hogy valódi FPS-élményt adhassanak a nagyközönségnek, és hogy a játékot a shareware modell kirobbanó sikerre vitte, megteremtve ezzel egy teljesen új műfajt. A fejlesztők döntéseit, kihívásait, a játék kulcsfontosságú fegyvereit és néhány kulisszatitkot is megismerhetünk a visszaemlékezés során. Felmerülnek kérdések arról is, miért volt fontos a szabadon elérhető forráskód, és miként indultak el más alkotások ezen a technológiai alapon.