A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 14 perc

Wilier Rave SLR: Frissített gravel kerékpár tesztje és előnyei

Az új Wilier Rave SLR jelentősen javult elődjéhez képest: nagyobb gumiméret, magasabb komfort és letisztult dizájn jellemzi, ám kompromisszumokat is rejt a konstrukció.

Az olasz Wilier cég zászlóshajója, a Rave SLR gravel versenykerékpár jelentős frissítésen esett át, amely számos újítással igyekszik megfelelni a mai vásárlói elvárásoknak és a versenypiaci trendeknek. A kerékpár megnövelt gumiméret-befogadással és javított komforttal próbálja megszólítani a gyors terepbringázás kedvelőit.

A váz átdolgozása lehetővé teszi a 52 mm szélességű gumik használatát, ami komoly előrelépés a korábbi modellhez képest. Érdekességként a Vittoria Terreno T50 gumikat emelik ki, amelyeket össze is hasonlítanak a Michelin Power Gravel abroncsokkal. Emellett az új geometria és az aerodinamikai fejlesztések is középpontba kerülnek.

Felmerül az a kérdés, vajon a megnövelt gumiméret elegendő-e az egyre bővülő, sokszor montis gumit kívánó gravel versenyszegmensnek, vagy versenytársai – például az Enve Mog vagy az Allied Able – nagyobb rugalmasságukkal jobban igazodnak a mai igényekhez? A váz kizárólag egytányéros (1x) hajtást támogat, ami tovább szűkíti a felhasználói kört.

Miközben a felszereltséget, az árat és a versenytársakat – Canyon, Sarto, Argon 18 – is sorra veszik, külön hangsúlyt kap a kerékpár kifejezetten versenyzős, ám kevéssé túrázós, kevéssé univerzális jellege. További beszédtémák a dizájn, a színek, a saját tulajdonban lévő Enve Moghoz való viszonyítás és a vételár.