Egy évtizeddel ezelőtt még kevesen hittek abban, hogy az autonóm járművek valaha is biztonságosan működhetnek a valódi közutakon, különösen nagy méretekben. Mára azonban a Whimo flottája heti több százezer fizető utat bonyolít le öt amerikai nagyvárosban, miközben további városok bevonását és globális terjeszkedést terveznek, például Tokióban is gondolkodnak.
Olyan kulcskérdések is felmerülnek, mint hogy miként tudja a Whimo kihasználni ezt az egyedülálló pozíciót az önvezető taxik piacán, ahol jelenleg lényegében nincs jelentős amerikai versenytársa. A versenytársak azonban már feltűntek a horizonton: az Amazon és a kínai BYD is dolgozik saját szolgáltatásán.
A cég jelenleg hatalmas növekedési potenciállal rendelkezik, de a terjeszkedés gyorsításához további jelentős tőkebevonásra és kockázatvállalásra lenne szükség. Eközben a biztonsági aggályok és a túl gyors bővítésből fakadó veszélyek is fontos megfontolásként merülnek fel. Hogyan találhatja meg az optimális egyensúlyt a növekedés, a befektetés és a biztonság között egy ilyen feltörekvő vállalat?
A milliárdos befektetők, technológiai szakemberek és a cég döntéshozói mind eltérő szempontok alapján ítélik meg az előttük álló lehetőségeket és kihívásokat. Mi lesz az, ami eldönti, hogy a Whimo valóban képes-e meghódítani a világot az autonóm közlekedés terén?