Az elmúlt hetekben hihetetlen tempóban zajlottak le a Warner Brothers körüli változások, amelyek elsősorban a vállalat játékrészlegét is érintik. Az eseményeket olyan nagy médiaóriások kavarták fel, mint a Netflix, amely váratlanul ajánlatot tett a teljes Warner Brothers megvásárlására, beleértve a film, TV, streaming és játék üzletágakat is.
A helyzetet tovább bonyolította, hogy a Paramount és a Sky Dance egy ellenséges ellenajánlattal lépett piacra, így az iparágban most mindenki találgatja, mi lesz a jövője olyan nagy márkáknak, mint a Batman, a Mortal Kombat vagy a Lego Games. Érdekes kérdéseket vet fel, mennyire értékeli valójában a Netflix a WB Games részlegét, hiszen hivatalos kommunikációjában állítólag csekély jelentőséget tulajdonít neki, miközben a játékstúdiók és az IP-k elképesztő értéket képviselnek.
Az átrendeződés középpontjában olyan legendás stúdiók és franchise-ok sorsa lebeg, mint a Rocksteady, NetherRealm, Monolith vagy a Traveller’s Tales. Az is felmerül, vajon a Netflix, amely eddig főként a mobiljáték-piacon próbálkozott, mennyire fog hosszú távon befektetni vagy akár új szintre emelni ezeket a nagy stúdiókat és címeket. Mindez pedig komoly hatással lehet nemcsak a fejlesztőkre, hanem a játékosokra is, hiszen minden útelágazás új lehetőségeket, de akár kockázatokat is tartogathat.
A cikk számos gondolatébresztő kérdést vet fel azzal kapcsolatban, hogy az ilyen mértékű vállalati konszolidációk milyen irányba terelhetik a játékipart, illetve mit jelenthet ez az ikonikus szériák és stúdiók jövője szempontjából.










