A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 19 perc

Warhammer 40k: Dark Heresy újdonságai és alfa élménybeszámolója

Az Owlcat új, Warhammer 40k: Dark Heresy CRPG-jének alfa verziója új mechanikákat, reputációs rendszert és izgalmas vizsgálati lehetőségeket kínál, különleges kísérőkkel és stratégiai harcrendszerrel.

Egyedülálló bepillantást nyújt az Owlcat fejlesztésében készülő Warhammer 40k: Dark Heresy alfa verziójába. A játék a népszerű Rogue Trader CRPG-hez hasonló alapokra épít, de több fontos újítással bővül. Az alkotás különösen az Inkvizíció szerepére és működésére helyez hangsúlyt egy viszályoktól sújtott kaptárvárosban.

Az alfa verzióban előre generált karakterrel kezdünk, lehetőségünk van a nehézségi szint és bizonyos sorsfordító döntések kiválasztására. Érdekes újításként jelenik meg a reputációs rendszer, amely kettős megközelítést alkalmaz: presztízs és kapcsolat alapján vásárolhatunk felszerelést a különböző frakcióknál.

Friss mechanikákat is megismerhetünk: az új páncél-durabilitás rendszer, az egyszerűsített védekezési statisztikák, vagy épp a vertikálisabb pályadizájn mind stratégiai lehetőségeket teremtenek. A karakterfejlődés átláthatóbb, a harc pedig változatosabb lett másodlagos küldetések, morálrendszer és koncentrációs képességek által.

A történet során számos kísérő karakterrel találkozhatunk, köztük a titokzatos Cogg-gal vagy akár egy néma Xenos-szal. A vizsgálati rendszer a nyomozásra és döntésekre ösztönöz; nincs „jó” vagy „rossz” válasz, hanem a játékos döntésein múlik, kire terelődik a gyanú.

A videó azt is kiemeli, hogy a vizsgálatok tempója lassabb, mint más RPG-kben, ami egyrészt elmélyíti az élményt, másrészt azonban nem mindenkinek lesz ideális. Több kérdés is felmerül a mechanikák véglegesítésével, a karakterosztályokkal és a történet áramlásával kapcsolatban, amelyek a fejlesztés későbbi szakaszaira várnak válaszra.