Az Owlcat Games új CRPG-jének, a Warhammer 40k: Dark Heresy-nek fejlesztői prezentációjáról szóló videó érdekes betekintést nyújt a játékmechanikákba és az eddig be nem mutatott részletekbe. Felvezetésként megtudhatjuk, hogyan változott a gazdasági rendszer: mostantól a pénzt és a reputációt is figyelembe kell venni a kereskedésnél, eltérően a Rogue Trader profit-faktor rendszerétől. A reputáció ezúttal szorosabb összefüggésben áll a különböző frakciókból származó jutalmakkal is.
Kiemelt helyen szerepelnek a nyomozási rendszerek, amelyek során a játékosok pontról pontra haladva szerezhetnek nyomokat, és szinte minden tárgyalható elemhez kis átvezető jelenetek tartoznak, ezzel fokozva az élményt és a beleélést. További érdekesség, hogy a társak specializált tudással rendelkeznek: van, aki orvosi információkat ad, más a harci helyzeteket elemzi. Ez a társak aktívabb bevonását eredményezi a nyomozásokban, amelyek során a képességeik és a skill checkek is meghatározó szerepet kapnak.
A harcrendszer jelentős újításokat mutat, mint például a koncentrációs képességek, a morál alapú győzelmi feltételek, valamint az új páncél- és kritikus találati rendszer. Az ellenséges koncentrációs képességek megszakítása fontos taktikai elem lesz, míg a morálrendszer nemcsak egyéni, de csapatszintű előnyökkel és hátrányokkal is jár, sőt, a harcokat akár az ellenfél moráljának megtörésével is be lehet majd fejezni.
A videó külön kitér az AMA során felmerült kérdésekre is, például módosíthatók lesznek-e a társak szintlépései, illetve mennyire lesz változatos a játék morálrendszere, amely az inkvizíciót kiszolgáló ideológiák eltérő változataiban jelenik majd meg. Az alkotók célja, hogy az interaktív nyomozási és fejlett környezeti részletek révén a Dark Heresy kiemelkedjen a CRPG-k sorából.










