A Warborne egy új, nagyszabású, PvP-re fókuszáló MMORPG, amelyben a játékosok hat frakció közül választhatnak, hogy harcoljanak egymás ellen egy összefüggő, nyitott világú térképen. A világ egy nagy hatszögként épül fel, különböző csomópontokkal, amelyeket a frakciók minél nagyobb részben igyekeznek elfoglalni.
Az egyedi karaktereket, azaz „driftereket”, különböző kategóriákba sorolják, például erő, ügyesség vagy intelligencia alapján. Ezek előre meghatározott képességeken és stíluson alapulnak, de bizonyos fokú testreszabást is lehetővé tesznek, például felszerelésválasztáson keresztül.
A játékmenet során nemcsak tömeges frakcióharcok várnak a játékosokra, hanem kisebb létszámú összecsapások, PvE (játékos kontra környezet) küldetések, valamint gyűjtögetés, fejlesztés és bázisépítés is fontos szerepet kap. A mobil bázis például stratégiai előnyöket biztosít, ráadásul a resource node-ok közelébe is áthelyezhető.
Minden frakciónak saját, aszimmetrikus bónuszai vannak, például extra PvE-jutalmak vagy gyorsabb fejlődés bizonyos időszakokban, amely egyeseket a gazdaságra, másokat az ostromokra, kutatásokra vagy a mozgékonyságra helyez kiemelt hangsúlyt. A videóban szó esik a fejlesztőkkel folytatott beszélgetésekről, ahol szóba kerülnek a frakciók közti egyensúly, valamint a nagyobb és kisebb léptékű PvP-csaták kidolgozása is.
A nagy volumenű csaták akár 200 játékost is megmozgathatnak egy-egy zónán belül, de a kisebb, akár szóló vagy néhány fős összecsapásokat is támogatja a játék. A veszített tárgyak, a karakterváltás, a progresszió rendszere, valamint a monetizáció és a battle pass rendszerek is megjelennek – a kérdés az, miként egyensúlyozzák ki a szórakozást és a fizetős kényelmi funkciókat.









