A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 24 perc

VR headsetek 2025-ben: új trendek és a legjobb választás dilemmája

Friss VR eszközök, kiemelten PC-re tervezett headsetek kerülnek górcső alá: fény derül a legújabb fejlesztések kompromisszumaira és arra, mire érdemes figyelni, ha következő virtuális valóság eszközünket választjuk.

A PC-s virtuális valóság headsetek piacának 2025-ös állapotát vizsgálja Norm a Tested csatornáról, aki több friss VR eszközt elemez, összehasonlítva a korábbi, 2023-as trendekkel. Úgy véli, hogy bár szélesebb lett a kínálat, a valódi PC VR headsetek csak kis szeletét adják a teljes VR/MR piacnak, hiszen sok új modell – például az Apple Vision Pro vagy a Samsung Galaxy XR – inkább mobil, illetve kevert valóság élményre fókuszál.

Kiemelt figyelmet szentel a Big Screen Beyond 2 és a Somnium VR1 headsetek közötti lényegi eltéréseknek. Ezeken keresztül vizsgálja az optikai felépítés, a kijelzőtechnológia (mikro OLED kontra QLED LCD), az ergonómia, a tömeg, a látómező és a testreszabhatóság különbségeit. Megmutatja, mennyire eltérő kompromisszumokat kell vállalniuk a gyártóknak, amikor headsetet terveznek – és hogy felhasználói szempontból miért nehéz egyértelműen „legjobbat” választani.

Norm azt is bemutatja, miért téves, ha csak a kijelző felbontásából vagy a specifikációkból indulunk ki; fontosabb lehet a fényerő, a látómező, illetve a tényleges használhatóság és kényelem. Felveti, érdemes-e törekedni a minél szélesebb látómezőre, vagy inkább a könnyített, kényelmes kivitelre érdemes összpontosítani.

Érdekes kérdéseket tesz fel: például hogy mely kompromisszumok vállalhatóak egy adott típus mellett döntve, vagy mennyire hasznos a pass-through (átlátás) funkció szimulátor vagy produktív felhasználás során. Kitér arra is, milyen várakozások és találgatások övezik a Valve lehetséges új headsetjét, és hogy mindezek hogyan befolyásolhatják a jövőbeli VR élményeket.