A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 182 perc

Vita az Xbox Ally X-ről, Double Fine kreatív újdonságai és az Arc Raiders sikerének titka

Az epizódban három nagy téma kapott helyet: részletes tapasztalatok az Xbox Ally X eszközről, kulisszatitkok és alkotói beszélgetés a Keeper fejlesztőivel a Double Fine stúdióból, valamint exkluzív interjú az Arc Raiders executive producerével az extraction shooter műfaj aktuális kihívásairól.

Az epizód első része egy átfogó beszélgetés az Xbox Ally X-ről, ahol a műsorvezetők megvitatják első élményeiket, az eszköz ergonómiáját, a kezelőfelület keveredését az Xbox és az Asus között, valamint a Windows-alapú rendszer előnyeit és hátrányait. Felmerül a kérdés, milyen hozzáadott értéket jelent az Xbox márkanév és a szoftverréteg, illetve mennyire érdemes PC-s játékosként ezt a hordozható konzolt választani. Az is szóba kerül, hogy az Xbox jelenlegi hardveres stratégiája mennyire tudja kielégíteni a különböző játékos típusokat.

A műsor második felében a vendégek a Double Fine új játékának, a Keepernek alkotóival beszélgetnek. Az interjú során bemutatásra kerül, milyen kreatív indíttatásból született a játék, hogyan reflektál a világjárvány és az izoláció élményeire, és miként született meg egy szavak nélküli, vizuális atmoszférájú alkotás. A fejlesztők arról is beszélnek, hogy a stúdió túlélése és egyedisége mennyire múlik azon, hogy mernek-e mások lenni, és mit jelent számukra a kreativitás.

Külön blokkot szentelnek a Ball Pit (Ball X Pit) nevű, elképesztően addiktív indie játéknak, amely mechanikailag mély és számos roguelike elemet, fejlesztést és városépítési lehetőséget kínál. A műsorvezetők szórakoztató példákon keresztül ecsetelik, mennyire ragadós élményt nyújt – szó esik a Vampire Survivorshoz és Peggle-höz hasonlítható játékmenetről, illetve arról, miért lett hirtelen kultjáték.

Az epizód fókuszában végül egy hosszabb interjú áll az Arc Raiders executive producerével. A beszélgetés során kiderül, mi különbözteti meg az Arc Raiderst a zsáner többi játékától, mik voltak az eltérő koncepcionális irányok (PVE vs. PvP), valamint hogyan válaszoltak a fejlesztők a közösségi visszajelzésekre. Részletesen szóba kerül, hogyan tud egy extraction shooter újszerű, meghatározó játékélményt kínálni, milyen hozzáadott értéket jelenthet az atmoszféra, a világépítés és az elbeszélés egy kompetitív műfajban, illetve hogyan sikerülhet megkülönböztetni a játékot például a Marathonhoz képest.

A műsorban végig hangsúlyosak a technológiai, piaci és dizájn dilemmák – legyen szó az Xbox hardveres útkereséséről, egy indie csapat kreatív kísérletezéséről vagy az élményorientált játékkészítés paradigmaváltásairól.