Az egyetemeknek a szellemi sokszínűség helyszíneinek kellene lenniük – állítja a vita, amely egy texasi egyetemi esemény apropóján alakult ki. A konfliktus egy virálissá vált videóval kezdődött, amelyben egy hallgató megkérdőjelezte a professzor által tanított gyermekirodalommal, nemi identitással és szexualitással kapcsolatos tananyagot.
A történet mind a vezetői, mind a politikai szintekre átterjedt: a Texas A&M Egyetem elnöke lemondott, miután először kirúgta az érintett oktatót és több kollégáját. A texasi kormányzat részéről komoly bírálat érte az elnököt, amiért a politikai nyomás szerint nem kezelte megfelelően a diák aggályait, és nem a konzervatív nézőpontot részesítette előnyben.
A beszélgetés középpontjában a tudományos szabadság kérdése, az oktatói autonómia, valamint az egyetemek és a politika viszonya áll. Felmerül, hogyan alakítsa az egyetem a tananyagot, meddig terjed az egyetemi vezető felelőssége, és milyen szerepet játszik ebben a politikai befolyás.
A konkrét esetben egy olyan gyermekkönyv is szóba került, amelynek főszereplője nem-bináris személyiségű, ADHD-s gyerek, és az ő LMBTQ-elfogadást kereső közösségépítési kísérletei. Ez a választás újabb vitát indít arról, mi való az egyetemi tantervbe, és hol húzódnak a határok a tudományos kíváncsiság, valamint a politikai elvárások között.