A Frontier: First Encounters v1.00 egykor a történelem legbugosabb játékának számított. A videó betekintést nyújt abba, hogy mennyire súlyosak is voltak ezek a hibák valójában, és hogyan próbálták a fejlesztők és a kiadó helyrepofozni a játék hírnevét, először egy gyors foltozással, majd egy hivatalos ‘remastered version’ kiadásával.
Az alkotó saját példányával próbálja ki az eredeti, javítatlan 1.00-ás változatot CD-ről, hogy átélje, milyen élményben lehetett része annak, aki 1995-ben elsőként vásárolta meg a játékot. Közben megvizsgálja, vajon tényleg elviselhetetlen hibákról (pl. a hajóváltással járó végzetes összeomlásról és a véletlenszerűen eltűnő katonai küldetésekről) van-e szó, vagy csak romantikus nosztalgiáról.
Régi és újra felfedezett legendás bugok kerülnek elő: a fizikát semmibe vevő autopilóta, játékmechanikát teljesen romba döntő mentési/küldetésproblémák, vagy éppen a hiányzó fejlesztési lehetőségek. Megjelennek olyan tipikus korszakbeli problémák is, mint a patch lemezek megrendelése postán keresztül, a DOS-hoz értés szükségessége, illetve a javítások türelmet igénylő várása.
Felmerül a kérdés: vajon tényleg sokkal jobbak voltak a régi játékok, vagy csak a mai korhoz szokott játékosok már máshogy ítélik meg a hibákat? Mennyire volt élhető a ‘legbugosabb’ verzió, és tényleg áthidalhatatlan akadályokat jelentettek ezek a hibák? A videó végig ezekre az izgalmas dilemmákra keres választ.